The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Krister

Publicerad 2010-08-20 21:34:39 i Allmänt

Jag känner att jag måste förklara för omvärlden vem Krister är.

Krister är en liten rosa gris som har bott på jobbet de senaste åren. Han är väldigt söt och snäll. Han gör inte en fluga förnär. Hans uppdrag är att göra stämningen på jobbet lite roligare och det lyckas han verkligen med. Hans uppdrag går ut på att om någon hittar honom så gömmer man honom för de andra kollegorna och sedan ger man ledtrådar som gör att han hittas. Den som hittar honom gömmer om honom och så börjar det hela om igen.

Ibland är han borta endast någon minut ibland flera dagar eller veckor. När det är mycket att göra på jobbet får han dock oftast vila då ingen har tid att leta efter honom. Just nu är det jag som har gömt honom. Eftersom jag slutar och flyttar söderut kommer jag nu att ge ledtrådarna via bloggen.

Exempel på vart Krister har varit: på taket utanför fönstret, i en dörrkarm, i luftventilationen, i serverrummet, i bokhyllan, infryst i en isbit i frysen, i en gardinstång, på comradion, i en blomma, på ett dörrstopp, under ett batteri mm. det är verkligen bara fantasin som sätter stopp.


Krister


Krister igen

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-08-21 14:53:06

Vilken söt gris!

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-08-21 22:19:07

Ja men visst är han!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela