The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Sista dagen på jobbet, första dagen som student...

Publicerad 2010-08-20 18:59:16 i Allmänt

Idag har jag jobbat min sista dag på jobbet och jag är nu tjänstledig för ett år för att se om studierna passar mig. Det känns märkligt att sluta efter 3 år. Jobbet har under dessa år varit en välkänd fast punkt som nu försvinner och jag stiger in i det okända. Jag kommer att sakna alla glada elever på jobbet och de roliga disskutionerna i lunchrummet. Självklart kommer jag också att sakna Krister, en liten rosa gris som har förmågan att försvinna.

Samtidigt ska det bli ganska skönt att bli student igen och få allt serverat, det finns ett schema och det är bara att följa. Sedan får man ha självdiciplin så att man pluggar det som behövs. Det tyngsta just nu med att bli student är nog ekonomin och de följder det får. Från att få lön varje månad så ska man nu klara sig på studiebidrag som man endast får 10 mån om året. Puh, det kommer bli kämpigt men jag är säker på att det kommer gå bra.

Jag hoppas dock att jag kommer få tid och råd att fortsätta med hästarna. De skänker mig så mycket glädje och kräver så lite. Men jag tror nog att bara jag kommer in i studierna så kommer det finnas tid för hästar också.

Men trots allt är det värsta med att börja plugga är att jag måste flytta så långt ifrån killen. Det kommer kännas tungt, att efter att ha bott tillsammans i flera år nu bara kunna prata i telefon på dagarna och ses då och då. Jag kommer sakna det spontana och det vardagliga umgänget. Bara kunna ta en promenad med hunden eller äta mat tillsammans.
Sista dagen på jobbet.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-08-21 14:50:07

Jag sitter och väntar på dig här i min soffa! Om bara några få dagar kan vi ha tv-kvällar ihop och laga massa god mat och baka den där goda tårtan jag pratade om=) Receptet ligger framme och väntar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela