The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Skämtföreläsningar, intro och många nya ansikten

Publicerad 2010-08-31 20:52:41 i Skola

Nu har jag äntligen lite tid över att skriva ordentligt på bloggen.

Igår var en lång och rolig dag men även utmattande. Den började med upprop, och ja jag fanns med på listan. Jippi! Sedan fick vi papper, namnbrickor, välkomsttal mm. Rektorn pratade i Aulan och med på internetlänk fanns de nyintagna i Skara och Umeå. Det kändes väldigt mycket som Eurosionsschlagerfestivalen, man bara väntade på att någon skulle dela ut poäng :-) Sedan tillbaka till "vår" sal och mer information. Plötsligt klappade någon i händerna och representanter från kåren kom in. De pratade lite och sedan gick vi i samlad trupp till kårhuset och blev bjudna på lunch. Samtidigt fick vi se en informationsfilm och fick varsin present från VMF (Veterinärmedicinska Föreningen). Efter det blev det rundvandring med välkomstvärdar och sedan tillbaka till salen och presentation av oss studenter. Efter det var det en skämtföreläsning om idisslarrepruduktion. Den var väldigt underhållande.

Efter föreläsningen hade vi två timmar tills det skulle vara faddermiddag och då gick vi runt lite på området och satt i solen och myste. Faddermiddagen var väldigt trevlig och jag verkade ha fått en snäll och trevlig fadder. Mitt i middagen kom det mystiska varelser och vi blev bortrövade in i skogen och fick göra gåtor, gå spökstig och svära veterinäreden.

Det var väldigt kul men samtidigt läskigt. Efter det var det släpp på kåren men jag tog och åkte hem, jag höll på att somna stående.

Idag har det varit massa mer introduktion och en till skämtföreläsning, även denna väldigt underhållande.

I morgon väntar nollning och dissektionssalen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela