The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Festen med stort F, eller N...

Publicerad 2010-12-05 21:18:56 i Allmänt

Igår var det dags för en av de stora festerna på stutis. Det heter Natt-O och det kommer naturligtvis från nattorientering. Förr i tiden bestod den i att man på kvällen/natten gick en glöggrunda i skogen. Men att skicka ut onyktra människor i skogen var tydligen inte alltid så bra, det hade hänt att folk försvann under natten och inte hittade tillbaka på ett tag.

Nu mer sker glöggrundan på em och den började klockan 1500, det var väldigt mysigt. Vi gick en runda runt Gälbo, mest i skogen, rundan var kantad av tända ljus och då och då var det en station där man drack glögg. Under tiden fick man ett skvallerhäfte med skvaller från de olika klasserna som man kunde läsa.

Efter glöggrundan väntade en liten paus med tid att göra sig i ordning till kvällens sittning. Fördrinken började klockan 18 dk. Jag mötte upp Karin som följde med mig på festen. På kåren mötte vi upp Lovisa och Sebbe samt så träffade vi lite annat känt folk. Fördrinken var mycket trevlig och vi gick sedan till Gallan för att äta middagen. Under middagen hade jag trevligt sällskap, två bröder (ULSare), en veterinärstuderande, syrran, två agronomtjejer (ULSare) samt en kompis till en av tjejerna. Vi satt vid ett runt bord vilket var mycket trevligt då det var lätt att prata med alla.

Under middagen bjöds det på underhållning i form av musik från en kör, allsång och en tävling. Efter middagen var det släpp på kåren och det var öppet till 4. Liveband spelade och vi dansade och hade väldigt roligt. Jag gick hem vid 2, det var fortfarande väldigt roligt då men jag kände att jag nöjd kunde gå hem.

Jag tog sovmorgon till 8 i morse (tanken var att den skulle bli längre men det ville inte kroppen). Vid 10 gick jag och Jenny och åt brunch på kåren innan jag gick hem och pluggade en stund. Därefter kom mamma och pappa samt Anders och hämtade mig och vi åkte till Karin för att äta en jättetrevlig adventsmiddag. Tack så mycket Karin!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-12-06 17:23:02

Hej Hanna . Det verkade vara en rolig kväll. Vi hade trevligt hos Karin tycker jag också. Nuska jag skala potatisen. Kramar mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela