The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Jag kunde inte hålla mig...

Publicerad 2010-12-24 11:35:25 i Mat och bak

Jaha då var det gjort igen, jag har ända sedan jag gjorde mitt misslyckade polkagrisbak tänkt att jag måste prova igen. Men tentor och annat har kommit i vägen. I vår familj har mamma en lite tradition att hon hänger upp polkagriskäppar i julgranen som vi sedan får äta. Så igår sa hon att det var ju synd att hon inte hade fått tag på några i år, det var det enda som fattades i julgranen.

Jag tänkte på det i natt och i morse när jag vaknade hade jag bestämt mig, jag skulle göra ett nytt polkagriskok. Jag gick till Anders och övertalade honom att hjälpa mig, det är mycket lättare att vara två har jag ju kommit på.

Sagt och gjort, receptet följdes och en timma senare hade vi lyckats göra både fina polkagriskäppar och så polkagrisar att ha i en skål. Även denna gång blev koket lite misslyckat då vi var rädda att allt skulle bli hårt som förra gången. Därför satte vi till den röda smeten lite för tidigt så det slutade med att i princip alla polkagrisar blev i olika nyanser av rosa. Men de blev underbart goda och nu händer det polkagriskäppar i julgranen även detta år.





Nu vill jag passa på att önska alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Ta hand om varandra och mys ordentligt, njut av den brasan i öppna spisen och ät mycket julmat.

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2010-12-25 11:37:42

Ja, polkagriskäpparna blev ju jättefina. Det får vi göra om nästa jul!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela