The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Kurslitteratur

Publicerad 2010-12-02 20:55:29 i Skola

Jag har nu börjat inse att jag har valt helt fel program på universitetet men tanke på ekonomi. Det är alltid fullt upp så ett extrajobb kan var svårt. Enligt äldrekursare brukar det fungera under första och möjligtvis andra året. Sedan blir det oftast för mycket studier så man hinner inte med det. Utbildningen skulle egentligen behöva vara längre än 5,5 år för att vi ska hinna lära oss allt vi borde om alla djur men det blir ju kanske inte heller optimalt med tanke på studielån.

Inte nog med att man har svårt att jobba extra, våra böcker är också väldigt dyra. Eftersom det endast är 100 veterinärstuderande/år så går det inte åt så himla många böcker. Små upplagor=dyra böcker samt väldigt få återförsäljare.

Jag var och köpte två nya böcker häromdagen, jag kommer behöva dem i vår. De två tillsammans gick på det facila priset 3148 kr, det är flera hundra kronor dyrare än min hyra :-( och när jag vägde dem när jag kom hem insåg jag att jag antingen kommer vara vältränad eller ha förslitningsskador lagom till sommaren. De vägde tillsammans mer än 5 kg, Vågen kunde inte väga den tyngsta boken, den var för tung, och jag som har lärt mig att kunskap är lätt att bära!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-12-03 11:28:32

Hej hanna. Va synd det var om den lilla geten. Vad bra och roligt du beskriver livet som student till att bli vetrinär. Kramar mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela