The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Äntligen är grävningen av kolonilotten igång

Publicerad 2010-11-01 19:02:21 i Allmänt

Det har hänt en del sedan sist. I fredags var jag hemma hos mamma och hämtade kläder inför min resa till vintern. Det känns då välbehövligt med ett par skor som man kan gå i snö med samt en jacka som man är håller sig varm i. Sånt jobbigt behövs ju inte här än. På lördagen åkte jag tillbaka till Uppsala och fikade med Karin, jag uträttade även några ärenden och cyklade massor, det var lite jobbigt men jag tog det som träning.


På kvällen träffade jag några klasskamrater och vi åt pizza och spelade sällskapsspel. Tro det eller ej, men jag var faktiskt i det vinnande laget i ett musikspel. Och jag stod faktiskt för lite av kunskaperna. Det trodde jag inte när vi började spelet. Men se va man tror fel.

Igår blev det sovmorgon då det blev lite sent på lördagen. Efter det åt jag frukost och bakade inför basgruppsmötet på torsdag. Det blev två sorters kakor, de var jättegoda nygräddade så jag hoppas att de är det på torsdag med. Tack mamma för receptet!

Sedan var jag ute på lotten och grävde lite, jag fortsatte med det även idag och nu är jag grävt det mesta av lotten, men tyvärr är det det jobbiga som återstår. Den biten med buskar som jag tror att jag har tänkt gräva bort. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra. Ska jag låta det vara och se vad som kommer upp där i vår, då får jag hoppas att det är något roligt som man kan ha användning för. Eller ska jag gräva bort allt så vet jag med säkerhet att jag kan odla potatis där i vår? Då får jag mest plats över till annat som jag vill odla. Men gärna säger att jag borde gräva bort det i höst innan frosten, men kropp säger att jag borde vänta till i vår för att jag är så lat. Men då är det ju en massa annat som jag borde lägga tiden på istället. Men jag har några dagar på mig att fundera, jag kommer inte hinna gå till lotten något mer denna veckan och nästa vecka kanske frosten har kommit och då kan jag sluta fundera.


Här kommer lite bilder på kolonilotten:

Innan jag börjat gräva.


Här ha jag grävt lite med en planteringsspade, det var där jag planterade lite vårblommor samt vitlök.


Här är det jag har grävt igår och idag.


Samma men här ser man buskarna längst bort i blid, det är de som ska vara kvar eller grävas bort. Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: L. EDberg

Publicerad 2010-11-07 16:55:23

Hej Hanna ,Jag tycker du skall vänta till våren och se vad det är. Kram mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela