The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Nu har mycket hänt

Publicerad 2010-11-18 19:01:55 i Allmänt

Idag har varit en lång dag som började tidigt. Jag hade tänkt sova till klockan 0900 så jag inte skulle ha så lång tid innan muntan skulle börja. Men jag vaknade redan klockan 0730 och som vanligt kunde jag inte somna om. Jag låg och lyssnade på radion ett tag innan Wilgot kom och ville hälsa på. Han skrapade på dörren med tassen och jag skyndade mig att öppna. Efter ett tag gick han igen och jag passade på att gå upp.

Sedan fördrev jag tiden till muntan med Linda och Jenny innan vi tog en långpromenad till skolan. Muntan var faktiskt riktigt rolig och den gick bara fint. Det känns riktigt skönt att man har koll på den här delen av kursen innan vi börjar med nästa i morgon.

Efter tentan åkte jag och Jenny ner på stan och jag letade efter tavelkrokar som man sätter på listen uppe vid taket, jag hittade inga så jag får fortsätta leta. Någon som vet var man kan köpa dem?

Sedan ville Jenny åka till Ikea och det tyckte jag lät bra. Vi skyndade oss till busstationen så vi skulle hinna åka dit på samma biljett. Men där började problemen. Vi hittade inte rätt buss och inte heller rätt hållplats. Efter ca 40 min letande och väntande på fel hållplats, på den tiden missade vi 5 bussar som gick till IKEA, hittade vi äntligen rätt buss och rätt hållplats. Självklart kunde vi inte åka på samma biljett men det var ju inte hela världen. På IKEA köpte jag två fina kökshanddukar för 2 kr styck, det tyckte jag var lagom pris för en student.

Efter IKEA skyndade jag mig in på mataffären och jag hann köpa det nödvändigaste innan vi tog bussen hem igen. Även då missade vi den buss vi hade tänk ta men det visade sig att det kom en till efter 2 min som vi hann med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela