The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Polkagrisbak

Publicerad 2010-11-30 09:53:47 i Mat och bak

Igår kokade jag då polkagrisar. Jag har gjort den en gång innan och det stora problemet då var att få i tillräckligt med luft i smeten så den blir vit. Denna gång var jag därför mentalt förberedd på att jag skulle få i massor med luft. Sagt och gjort, jag kokade smeten och hällde den och började lyfta smeten för att få i luft.

Det gick riktigt bra och när jag började känna att den snart var klar kom Linda och tittade på, jag pratade lite med henne och när jag åter tog i smeten var den stenhård. Den hade gått från mjuk till hård på bara någon sekund. Som tur var hjälpte Sanna mig med den röda smeten och vi hällde den över den vita klumpen. Detta samtidigt som vi nästan vek oss av skratt av att bara ha en stor polkagrisklump. Jag lyckades dock göra tre röda käppar som Lisa ska få.

Så här blev det, haha:

Jag skär sönder klumpen i mindre bitar så att det skulle gå och äta den.

Den blev dock mycket god och jag ser fram emot helgen när jag ska göra ett nytt försök. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-11-30 16:22:04

Hej Hanna . Jag ser fram emot att få smaka dessa underverk. Kram mamma.

Postat av: Karin

Publicerad 2010-11-30 20:22:33

Jag vill också smaka! Stackars igloo. kramar

Postat av: Zarah

Publicerad 2010-12-05 04:04:08

Mmm, vad gott det låter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela