The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Tillbaka till hösten

Publicerad 2010-11-08 15:41:11 i Allmänt

Mycket har hänt den senaste veckan och jag har inte riktigt hunnit med att uppdatera bloggen. I tisdags var jag i Göteborg hela dagen på begravning. I onsdags var det skola hela dagen och på kvällen gick jag på en debatt om djuretik i livsmedelsindustrin. Det var väldigt intressant och jag kan bara säga att vi måste börja äta mindre griskött samt stötta ekologiskt grisuppfödning för sättet vissa grisar föd upp på är fruktansvärt. För att inte tala om hur det går till på vissa slakterier. Jag undrar om jag börjar gå vägen mot att bli vegetarian men jag tror inte det. Jag tycker fortfarande att man ska få äta djur men att de ska få leva bra innan de slaktas.

I torsdags åkte jag upp till Arvidsjaur och hälsade på. Det var jättekul och jag hann med att göra allt jag tänkt, vara i stallet, träffa kompisar, leka med Aiko och titta till stugan. Självklart hann jag träffa Henrik också. Jag kom ner med morgonflyget idag och hamnade rakt i ett 10 grader kallt Arlanda och även i Uppsala var det kallt. Nu sitter jag hemma och tar det lite lugnt innan det är dags att på allvar ta tag i pluggandet. Nu börjar vi närma oss en muntlig tenta igen och denna förväntas inte bli så lätt.

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-11-08 21:02:43

Hej Hanna ,Det lät lul att göra allt du gjorde i helgen. Jag var på Hamre och såg på hästhopp. Det var kul. Kramar mamma



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela