The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Hektisk helg

Publicerad 2010-10-18 16:58:13 i Allmänt

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag. Anledningen är att det har varit så fullt upp i helgen att jag inte har hunnit. I fredags hade jag först basgruppsmöte och sedan en föreläsning och sedan skyndade jag mig hem och bytte om för att åka till mamma och pappa.
Pappa fyllde år i fredags så jag var bjuden på middag. Jag skyndade mig till bussen och klockan 1645 var jag framme i Västerås.

På lördagen skulle vi ha öppet hus och jag hade lovat mamma och fixat tårtorna och hjälpa henne med maten. När jag kom fram tog jag det först lite lugnt och sedan började jag hjälpa mamma och jag duschade och bytte om.

Innan maten hade jag och Karin och Anders fixat en skattjakt åt pappa som han fick gå på tillsammans med mamma i trädgården. Han hittade en massa paket och en banderoll som vi hade satt upp i smyg mellan vårt hus och grannens. Det var mycket uppskattat. Sedan blev det champagne, mat, vin och trevligt sällskap. Vi barn fick tom egna presenter av mamma och pappa. Tack, Ni är så snälla! Middagen var jättetrevlig och det var väldigt skönt att vara hemma igen. Jag har saknat familjen så under tiden jag bodde i Arvidsjaur. Men nu får jag sakna Henrik istället, det är trist.

Efter maten fortsatte vi med förberedelserna till öppet hus dagen efter. Jag gjorde ordning tårtorna, så här blev några av dem.



Jag måste säga att jag blev ganska nöjd, speciellt med chokladlöven, det var första gången jag provade att göra sådana och de blev jättefina. Temat på tårtorna var som ni kanske ser höst.


Mer om helgen kommer i ett senare inlägg.

Kommentarer

Postat av: Mamma.

Publicerad 2010-10-18 21:41:32

Hej Hanna. Vad fin tårtan var. och god. Tack för att du kom till oss i helgen .Kram mamma.

Postat av: Zarah

Publicerad 2010-10-21 18:35:39

Fantastiskt fin tårta, Hanna!

Hur gjorde du löven?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela