The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Ny månad, ny vecka, nytt hem och ny kurs

Publicerad 2010-10-04 19:25:10 i Allmänt

Så var det måndag igen. Idag började vi en ny kurs, den heter Biomedicinsk baskurs. Den handlar om histologi, metabolism och genetik. Nu är det meningen att vi ska lära oss hur det är det friska djuret för att vi under senare år ska lära oss om det sjuka. Just nu känns det lite jobbigt, jag insåg att jag inte minns jättemycket om cellerna men jag antar att löser sig, det brukar det ju göra.
I helgen har jag haft fullt upp med att leta fram saker ur mina många flyttkartonger för att sedan packa ner dem i en ny kartong och så vidare in i bilen och slutligen till Uppsala. Men arbetet har gett belöning. Jag har nu fått ihop ett fungerande hem igen och det är bara en väska och en låda som inte är uppackad. Förhoppningsvis hinner jag det under kvällen, annars tänkte jag göra det i morgon.
Jag kom att tänka på en sak nu, så härligt det är att vara här i Uppsala, på lunchen hade vi lite tid över och gick ut i solen och tog en promenad och då passade vi på att gå och titta på fåren som betar på ängen vid BMC, det är där vi har undervisning nu. Jag tog självklart ett kort på fåren och här kommer bilden:
Avslutningsvis kommer en bild på min nya fina säng, som är så underbar att sova i!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-10-04 20:55:00

Vad god chutnyn var, Kram mamma

Postat av: Karin

Publicerad 2010-10-04 21:55:26

Vad fint du fått! Jag vill komma dit och titta snart!

Postat av: Anders

Publicerad 2010-10-05 18:02:40

Nu börjar det bli lite ordning i kaoset!

Postat av: Kajsa

Publicerad 2010-10-05 22:29:37

FAN vad du är duktig!! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela