The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Snabbvisit i Västerås

Publicerad 2010-10-30 15:01:52 i Allmänt

Jag har precis kommit hem från en snabbvisit i Västerås. Jag åkte dit igår nästan direkt efter skolan. Eftersom vi slutade skolan vid 17 så kom jag inte till Västerås förrän vid 1945. Det kändes lite sent men jag var ju tvungen att ta mig dit. Jag skulle nämligen hämta lite vinterkläder inför min stundande Arvidsjaurresa. De har ju full vinter där uppe så då duger inte en vårjacka och lågskor. För information har vi idag ca 10-15 grader varmt. Jättehärligt.

Idag åkte jag tillbaka till Uppsala vid tiotiden så jag kom fram vid lunch. Då gick jag lite på stan innan jag träffade Karin och fikade med henne. Sedan cyklade jag ut till Boländerna, ett stort område med en massa affärer. Det blåste sjukt mycket jag blev jättevarm och trött så nu när jag äntligen har tagit mig hem ligger jag i sängen och funderar på att ta en tupplur innan jag eventuellt går till kolonilotten och hoppas att någon annan är där så jag kan låna en spade och gräva landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela