The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Söndag

Publicerad 2010-10-24 20:09:18 i Allmänt

Idag var det då söndag igen, helgen har gått fort och så även denna dag. Det blev ganska sent igår efter Mamma Mia och jag kom väl i säng vid 0130-0200. Det blev därför äntligen sovmorgon innan frukost och sedan gick jag och Henrik till lotten för att gräva lite. Men vi hann inte mer än ut innan vi upptäckte att det började regna och då gick vi hem igen.
Sedan har vi mest tagit det lugnt.

Nu har jag kommit på att jag hatar SJ. Eller det har jag väl gjort ett tag men inte velat erkänna det för mig själv. Igår när vi skulle åka till Stockholm stannade lokföraren förtidigt på spåret och istället för att köra fram stod det där ett par minuter innan man ropade upp att tåget hade bytt spår och vi fick gå väldigt långt för att komma dit.

Nästa sak var idag när Henrik skulle ta tåget till Arlanda för att flyga hem igen. Tåget skulle då gå 1843 från Uppsala. När vi kommer till stationen ser vi på skärmarna att många tåg är inställda eller försenade pga något fel på sträckan mellan Tierp och Uppsala. Men de enda tågen som stod med på skärmen var tåg som redan skulle ha åka. Så det som Henrik skulle ta 20 min senare fanns inte med. Jag gick då till informationen och frågade. Hon där visste ingenting och visste knappt att det skulle gå ett tåg klockan 1843. Men hon kunde iaf säga att det hade bytt spår. Vi gick dit och väntade på att tåget skulle komma in och när det var ca 10 min kvar kom mycket riktigt ett tåg som det stod Tierp på men det stannade i Uppsala pga problemen på sträckan norrut.

Personalen ombord visste inte vart de skulle åka nu och ingen fick gå ombord. De hänvisade till skyltningen och utrop. Tiden gick och ungefär samtidigt som tåget skulle gå som ropade det ut att tåget mot Arlanda stod på spår 3. Där vi stod. Men dörrarna öppnades fortfarande inte och alla stod och väntade. Efter ytterligare någon minut öppnade lokföraren fönstret och talade om att de inte visste när/vart eller om de skulle åka. Så det slutade med att Henrik fick dela en taxi med två andra till Arlanda. När jag sedan gick till bussen, då stod det att tåget var inställt.

För mig är problemet egentligen inte att det är inställt utan att ingen vet vad som gäller och att man inte får någon information.

Ja, så sammanfattningsvis kan man säga att man inte ska lita på SJ och antagligen ska man också sluta åka med dem så man vet att man kommer fram. Speciellt nu när vintern närmar sig, undrar om de vet om att det snöar på vintern?

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-10-24 21:39:05

Hej Hanna. Vilket äventyr det blev för erMed allt tågstrul. Vad roligt det var igår kväll. Man blev glad av att se den. Kramar mamma.

Postat av: Karin

Publicerad 2010-10-24 22:19:00

Jag tror det bästa är om du mailar SJ och påminner dem om att snö och kyla är på väg, för troligen har dem glömt det! Sk*tSJ!

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-10-25 20:57:49

Vilken fin bild du tog på dig och Karin.Kram Mamma

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-10-25 21:01:00

Vilken fin bild du tog på dig och Karin.Kram mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela