The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Söndagen och måndag

Publicerad 2010-10-19 19:53:46 i Allmänt

I söndags vaknade jag upp dagen efter och som tur var fanns det en massa god mat kvar sedan lördagens fest. Vi städade och flyttade tillbaka bord och dylikt så det såg ut som det skulle göra hemma. Jag åkte och handlade en ny handsfree till min telefon. Det var ett blåtandsheadset med radio. Mycket härligt när man cyklar. Jag gillar det skarpt även om jag bara har hunnit ha det någon dag.

Sedan tog mamma och pappa med oss på utflykt till Ängsö och vi åt mat i solen och fikade. Det var jättemysigt.


Så här fint var det från bryggan på Ängsö.


Här är jag och underbara mamma på bryggan! Min nya kappa syns lite grann, det är röd och jättefin, eller hur?

På vägen hem från Ängsö stannade vi och gick ut i skogen för att se om det fanns någon svamp. Jag och Anders hittade ca 2 hg tillsammans och här är de på tork hos mig. Anders var så snäll att jag fick hans svampar att ta med mig hem. Tack!



Igår hade vi en datorövning och föreläsning om enzymer i skolan. Det var kanske inte så jätteintressant men ganska lättförståeligt iaf. Idag var det dags att laborera om enzymkinetik. Det gick bra och vi hann tom skriva klart laborationsrapporten innan vi gick hem från skolan. Det känns så skönt.

Sedan hade vi en kul getövning som sista moment på dagen idag. Men den berättar jag mer om senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela