The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Storkok och längtan till Arvidsjaur

Publicerad 2010-10-28 17:41:43 i Allmänt

Idag är det dags för storkok, jag håller på att göra en gryta med massor med kött, potatis och grönsaker. Det kokar för fullt just nu och jag hoppas det blir riktigt gott. Idag på skolan hade vi två pass mikroskopering. Jag är nu helt slut i huvudet, det är riktigt jobbigt att sitta och leta efter små celler i flera timmar. Vi tittade på broskvävnad, benbildning och blod. Hästblodet var mycket lättare att titta på än hundblodet, där var de olika cellerna mycket mer lika varandra. Så, hästar är bäst! :-)

Sedan har jag kommit på att jag längtar väldigt mycket till Arvidsjaur, inte till själva samhället kanske men alla snälla människor. Alla mina vänner på stallet och hästarna såklart. Jag hade så mycket roligt där under åren och jag saknar det verkligen. Jag saknar att ha stalljour på en lördagmorgon när det ösregnar ute och alla hästar vill ha täcken på sid, eller förresten just det saknar jag inte ;-) men att har stalljour, det saknar jag! Men jag har sådan tur att en granne till mig har häst och hon har jour två gånger i veckan, så jag ska få följa med henne någon gång!

Men absolut mest saknar jag nog att hoppa med Casper, vi hade så mycket roligt och han var så med på noterna och jag behövde bara tänka vad vi skulle göra så gjorde vi det. Det var som om det inte fanns några problem eller svåra saker över huvud taget. Hopplektionerna med Kajsa, Hanna och Jesse var också en riktig höjdare. Så många roliga och kluriga övningar som Kajsa hittade på.

Nu känner jag mig riktigt sentimental men jag saknar verkligt hela Arvidsjaur Ryttarförening så mycket! Ni är bäst!

KRAM på er!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-10-28 22:23:17

Hej Hanna. Tur att du får åka snart till Arvidsjaur. Hoppas att du får träffa hästarna.Ikväll har Gunilla och jag spelat bingo. Gunilla vann men inte jag. Kramar mamma.

Postat av: Malin J

Publicerad 2010-10-29 11:05:23

Vi saknar dig också! Du skulle ha varit med igår när tanterna hoppade. Tea trillade av för första gången på 20 år. Det gick superbra och hon hoppade upp igen och hoppade hindret igen och nu vankas det vin och tårta. Jag hoppade Tage och Tea, Nellie. Vi ses snart!! Massor med kramar/Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela