The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Torsdag som kändes som en söndag, Härligt!

Publicerad 2010-10-21 21:05:24 i Allmänt

Idag var en härlig dag. Eftersom jag var ledig igår och idag bara hade en föreläsning kändes det som söndag idag. Mycket härligt när man vet att det är fredag i morgon.

Dagen började med att jag träffade några klasskamrater och mikroskoperade. Vi övade på att hitta epitelceller, bindvävsceller och mycket mer. Sedan var det dags för lunch och då hann jag även med att laga min cykel som krånglar lite.

Efter lunch hade vi föreläsning på BMC om membrantransport. Vi fick också tillbaka anatomitentorna och jag hade klarat min så nu har jag tagit mina första 8 hp. Bara 322 hp kvar, puh!

Efter föreläsningen var det auktion på kåren med veterinärgrejor och jag var där och tittade. Jag köpte en trynbrems till min korridorsgranne för 10 kr. Mycket billigt fynd!

Efter auktionen hade Bengt Röken en föreläsning om foder och naturligt beteende för vilda djur i fångenskap. Det är han som är veterinären på Kolmården som brukar synas på Djursjukhuset på tv. Det var intressant och han fick en att tänka i lite nya vanor när det gäller utfodring. Han var också humoristisk och trevlig.

Igår hände det också en massa roligt saker. Tvåorna bjöd oss amöbor på middag och fest. Men det bästa av allt var att jag nu har fått min kolonilott! En alldeles egen. Jag hoppas att jag hinner med att höstgräva den innan det blir tjäle i marken, det skulle verkligen behövas och starkt förbättra mina möjligheter att odla mycket i vår på den.

Här kommer svaret på din fråga:

Löven är gjorda på följande sätt:
Jag plockade några gröna lite mindre lönnlöv och tog in och såg till att de var rena och torra. Sedan smälte jag choklad och så penslade jag på ganska tjockt med choklad ca 2-4 lager. Sedan drog jag försiktigt bort löven och chokladlövet var klart! Mycket enkelt men lite pillergöra. Löven går att använda flera gånger om man är försiktig. Man behöver inte pensla med olja först, det blev bara kladdigt.

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-10-21 21:11:38

Hej Hanna. Återigen roligt att läsa din blogg. Jagt har inte gjort något särskilt idag Kramar mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela