The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

2 av 3 avklarat

Publicerad 2010-09-27 17:12:39 i Allmänt

Idag var det dags för den muntliga tentan. Det var väldigt nervöst innan och under och jag fick förevisa digestionsorganen. Jag gick igenom och visade de olika delarna och sedan fick en annan elev visa hjärta och lungor. Till sist avslutade vi med att gå igenom benen fram och bak. Allt togs på svenska och latin och det gick bara fint!
Det känns så skönt nu att det är gjort. Nu är det bara den skriftliga tentan kvar på fredag. Jag hoppas den kommer gå lika bra. Men jag har ju några dagar på mig att lära mig det sista. Sedan får vi vänta i upp till 3 veckor innan vi får resultatet på den. Det blir spännande.

Imorn ska jag flytta till in syster och så ska jag bo hos henne till på lördag då jag ska flytta in i mitt nya boende. Då får jag äntligen egen toalett och dusch. Det blir som att komma till himmelriket. Rummet kommer också att bli 60% större. Härligt!

På måndag börjar nästa kurs. Biomedicinsk baskurs. Det ska enligt äldre elever vara jobbig och tung men jag läste som tur var biokemi förra vintern så förhoppningsvis kommer jag ihåg lite iaf.

Nu ska jag ta och börja packa mina saker inför flytten.

Ta hand om er!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-09-27 23:40:58

Vad tråkigt att höra om din farfar,sänder en hel drös med styrkekramar till dig. Vi tänker på dig ofta här uppe, nämner dig i samtal och saknar dig. Hoppas att det blir lättare snart och att skolan går bra.

Kram kram

Postat av: Malin J

Publicerad 2010-09-28 10:52:00

Gud vad duktigt du är! Vi saknar dig och följer dig på bloggen. KRAM

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-09-28 17:07:17

Ni är så söta, jag tänker ofta på er också och har ARF som startsida på internet så jag kan följa er. Hur går det med nya stallet börjar det bli klart?



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela