The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Dagen efter

Publicerad 2010-09-19 10:58:54 i Allmänt

Igår var det sångboksmiddag och det var väldigt roligt. Vi åt god mat, fick lära oss vett och etikett, ja studenter kan vara väluppfostrade ibland, och så sjöng vi sånger och skålade. Det är märkligt, sångernas mening är att man får skåla, men det kan man ju göra även utan sånger...

Men men det var väldigt trevligt och vi fick mycket nyttig information, tack för det EvU. Efter middagen var det dans som gällde och det var så roligt, det var länge sedan jag dansade så mycket och alla var så glada. Det kom även lite killar utifrån men jag fick dåliga vibbar, det kändes som några av dem var där bara för att välja och vraka bland tjejerna. Fast det är ju ändå roligt att det kommer lite killar så det inte bara är tjejer. Killar är lite underrepresenterade bland oss veterinärstuderande, igår på middagen tror jag det var max 10 % killar. Men det är  ju desto fler bland teknologerna.

Idag är det dags att plugga ikapp lite, sedan om jag/vi orkar så ska jag och syrran gräva på hennes kolonilott innan det är dags för lite vila till nattens jobb.


Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela