The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Redan onsdag

Publicerad 2010-09-15 18:03:51 i Allmänt

Denna vecka har gått så fort och i morgon är det redan torsdag. Jag har helt enkelt inte hunnit skriva på bloggen för dagarna har gått så fort. Just nu har jag en liten paus i mitt pluggande. Jag har idag koncentrerat mig på hjärtat och blodomloppet och viktiga artärer. Jag har ritat en massa fina bilder så det ska bli lite enklare att lära sig än att bara läsa en text. Efter min paus har jag tänkt börja rita upp urogenitalorganen. Hinner jag inte klart med det idag kan jag göra klart det i morgon. Men jag tycker att jag borde hinna klart.
Idag är det den 15 september och vi har gått halvvägs till första tentan. Det känns lite läskigt att det inte är så lång tid kvar. Men samtidigt har vi lärt oss otroligt mycket redan utan att man har pluggat så mycket. Så förhoppningsvis hinner jag klart till tentan. Men det löser sig nog, det gör det alltid.

Idag regnade det på morgonen så jag tog på mig regnstället när jag skulle cykla till skolan, det var första gången sedan jag varit sjuk. Jag insåg ganska snabbt att jag inte borde ha tagit regnstället. Det regnade inte speciellt mycket och jag blev snabbt varm av det. Men men det är misstag man lär sig av. På förmiddagen klarnade det dock upp och nu har vi klarblå himmel och sol. Härligt att vara i södern. Det är så varmt på dagarna när solen är framme. Snart borde ju första snön komma till norr om den inte redan har kommit. Jag hoppas dock att det dröjer lite innan snön kommer till mig. Mitten av november vore lagom.

Kram Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela