The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Sista dissektionen idag

Publicerad 2010-09-21 20:50:58 i Allmänt

Idag hade vi sista dissektionen för denna kurs. Vi hann med en hel del. Vi dissekerade en katt, en räv, en njure och en tjurtestikel. Vi fick även en demonstration av hund. Det var väldigt intressant och väldigt många bitar föll på plats för min del. Jag vill passa på att säga att de djur vi dissekerar har blivit donerade till oss för att vi ska lära oss av dem. Det är inte uppfödda endast för att bli lärodjur för oss.

Nu har vi gått igenom nästan allt vi ska gå igenom denna kurs. Det som återstår är lite embryologi men sedan är det klart. Det känns läskigt och nu måste alla bitar falla på plats innan tentan. Jag hoppas att det gör det.

Jag ska avsluta med en bild på Aiko från när han var liten, för jag saknar honom så. Jag vill att han ska komma och hälsa på mig men det är ju så långt för honom att springa ;-)


Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2010-09-22 08:08:58

Hej!

Jag fick bara en fundering när jag läste ditt inlägg. Var håller Aiko hus nu?



Jag saknar dig!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-09-22 08:50:45

Allt kommer att falla på plats! Lycka till! STOR KRAM

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-09-22 16:13:41

Hej Kajsa! Jag saknar dig med! Aiko bor kvar i Arvidsjaur med Henrik.

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-09-22 16:14:23

Tack Malin, jag hoppas det! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela