The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Äntligen ledig!!

Publicerad 2011-04-12 17:49:30 i Allmänt

Nu har jag fått tillbaka lite skrivlust så jag tänkte att det var dags att börja skriva lite till bloggen igen. Jag ber om ursäkt att det har dröjt men det har varit mycket i skolan och jag har inte haft lust att skriva.

Idag hade vi vårens 3:e tenta, denna gång i anatomi. Vi har de senaste veckorna i princip bott i dissektionsrummen och dissekerat en massa djur och organ. Det har varit kul men intensivt, vi har också tittat på hundens muskler, var de sitter och vad de gör. Till det hade vi sprithundar som vi sparade i några veckor...Det är alltså riktiga hundar som vi flådde och tog ut organen från. Sedan har vi dissekerat fram de enskilda musklerna. För att hundarna inte skulle ruttna har vi förvarat dem i spritkar under tiden och nu när vi är klara med dem ska äldrekursare få använda dem. Inget slöseri på material är inte!

Tentan idag var slut vid 11 och efter det har jag och Jenny varit på utflykt. Vi cyklade till Boländerna, ett industriområde/köpcentra strax utanför centrum. Där tittade vi på sportkläder, skor och jag köpte två långa plankor, spik och sättpotatis. Vi sågade av plankorna på ett ställe och sedan lyckades vi cykla hem med dem. Det var ett litet äventyr men det gick bra. Av plankorna har jag nu byggt två ramar som jag ska ha på kolonilotten och odla i. En har jag tänkt sätta kryddväxter i och i den andra tror jag till blir grönsaker.

I morgon ska jag följa med Sanna till stallet där hon har sin häst och hämta gödsel till lotten och sedan ska jag rensa och gör fint har jag tänkt, snart är det ju dags att plantera.

Alla kunde nämligen inte göra tentan idag, den tar två timmar och vi kan bara vara 20 personer/gång. Så några måste göra den i morgon men eftersom jag gjorde den idag är jag ledig då. Det är så himla skönt, jag är helt ledig eftersom vi börjar med den nya kursen på torsdag så jag ska bara njuta hela dagen :-)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-12 19:26:16

Hej Hanna, Kul att du börjat skriva igen. Det är så roligt att läsa vad du gör. Vi hälsade på mormor igår kväll. Hon var väldigt pigg. Kram mamma

Postat av: Kajsa

Publicerad 2011-04-14 21:02:17

Jag tycker också att det är kul när du skriver igen! :) Fy vad läskigt med riktiga hundar, men säkert lärorikt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela