The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Ledig onsdag

Publicerad 2011-04-12 17:50:32 i Allmänt

Idag var jag ju ledig hela dagen och jag hade bestämt mig för att viga dagen åt kolonilotten. Men jag började med sovmorgon och vaknade då halv 7 helt själv utan väckarklocka, lite jobbigt när man vill ha sovmorgon. Men det var ju bra eftersom jag skulle till lotten. Jag gick dit strax innan 9 och sedan har jag jobbat nästan hela dagen, jag tog en paus mellan 1130 och 1400 för att äta lunch och tvätta 5 maskiner tvätt. Sedan grävde jag vidare till klockan 16. Då blev det middag och sedan följde jag med Sanna till stallet för att hämta hästgödsel. När vi kom från stallet vid 20 var det bara att fortsätta gräva ner gödseln i landet.

Nu är jag så trött men det har blivit väldigt fint och jag har nu äntligen planterat lök och vitlöken jag planterade i höstas har börjat komma upp.

Här är före och efterbilder på lotten. Dock inte hur lotten ser ut just nu utan hur den såg ut vid lunch, det var lite för mörkt att fota när jag var klar.


Före



Efter


På bilden kan man även se de fina grönsakslådorna som jag snickrade ihop igår :-)

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2011-04-14 21:03:30

Duktiga du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela