The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Lycklig dag

Publicerad 2011-12-07 23:27:00 i Allmänt

Onsdagar brukar alltid vara lite speciella tycker jag, mitt i veckan och så. Idag var lite extra speciell, vi hade inga föreläsningar för att istället kunna gå på en extrainsatt debatt på Lövsta, SLUs nya försöksgård som varit i blåsvädret de senaste veckorna. Bara att googla om ni vill veta mer men i korthet så har studenter varit där på besök och sett missförhållanden hos djuren som det påtalat för lärare men som de inte sen har hört något mer om och inga synliga förbättringar gjorts varpå en elev anmälde ärendet till länsstyrelsen. Vi veterinärstudenter har blivit dåligt informerade så idag fick vi tillfälle till debatt för att öka kommunikationen och få säga våra åsikter om det hela. Det var i alla fall bra tyckte jag och man fick veta lite mer om bakgrunden till det hela. Enligt uppgift ska nu det mesta vara åtgärdat nu så djuren har det bättre.

Efter det skrev jag och några i min klass på ett grupparbete innan jag åkte hem och pluggade lite. Mitt i plugget kom ett sms från skolan att parasitologitentorna var färdigrättade så jag och Jenny åkte och hämtade våra. Det hade gått mycket bättre än förväntat så jag var jätteglad :-) På kvällen var det årsmöte på kåren och jag blev då invald som ekonomiansvarig för kårens fikaverksamhet, FiQ. Det ska bli riktigt spännande men jag tillträder först vid årsskiftet. På mötet fick vi också ett underbart besked som vi väntat på, rektorn tog igår beslutet att vi får fortsatt undantag från den fyrgradiga betygsskalan fram tom läsåret 2015/2016. Så jag kommer hinna gå hela utbildningen med bara icke godkänt/godkänt. Så underbart. Mycket stress försvann där!!

Efter mötet bjöds det på soppa och Jenny hade lovat att vi skulle diska efter men det går snabbt med kårens superdiskmaskin och Jenny vid disken. Här är en bild på det (men Jenny hann försvinna när bilden skulle tas).

Jag var hemma strax innan nio och då blev det lite plugg följt av lite tv och nu blir det strax till att lägga sig i den väntande sängen :-)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-12-10 19:31:36

Vad tyckte du om debatten? Jag har mina åsikter men hade tyckt det var roligt att höra från någon annan än de i min klass :)



Hoppas allt är bra med dig annars! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela