The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Blommor med bud

Publicerad 2011-02-22 20:15:51 i Allmänt

I helgen var jag hemma hos mamma och pappa. Jag passade på att umgås med dem och även med Sofii som äntligen har kommit hem från Australien. Hon kom och bodde hos oss lördag till söndag så vi hann umgås ordentligt. Det var väldigt trevligt och förhoppningsvis ses vi snart igen.

Jag åkte tillbaka till Uppsala på söndagen och igår gick jag i skolan som vanligt. Vi hade då sista föreläsningen på njurarna och en redovisning i histologi, det gick bra. Idag började vi med sista delkursen innan tentan, digestion. Det var föreläsning hela förmiddagen om hästens och grisens tarmar, det var intressant. Ganska häftigt att se hur lika olika djur är men ändå så olika beroende på vilken föda de har. I morgon ska vi ha en föreläsning om foder, det ska också bli väldigt intressant, jag gillar foderlära skarpt, speciellt för hästar. På eftermiddagen idag dissekerade jag en mink med några andra i min basgrupp. Vi tittade främst på digestionsorganen som en repetition inför kursen.

Jag känner nu att tentan närmar sig och jag har faktiskt börjat plugga ordentligt. Det känns skönt att vara igång igen. Jag har ju nu kommit på att det bara är 3 månader kvar till sommarlovet och det känns underbart, men det är mycket som ska hinnas med under den tiden.

Idag har jag även bakat en massa, vi har basgruppsmöte i morgon och jag är ansvarig för fikat. Jag bakade två rulltårtor, en drömrulltårta och en kokosrulltårta. Tyvärr blev den första drömrulltårtan lite misslyckad så jag fick göra en ny och var tvungen att äta upp den första med mina kompisar, stackars oss :-)

Igår kom det ett blombud till mig och jag fick jättefina rosor an Henrik, du är bäst!! Jag blev så glad och nu står de och är fina på bordet :-)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-23 10:23:16

Det var roligt att läsa allt detta och ett varierat innehåll. Ha en bra dag. Kram mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela