The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Jag skrev detta igår så läs idag som igår!!

Publicerad 2011-02-05 17:36:39 i Allmänt

Idag kom äntligen mitt efterlängtade stetoskop, nu har jag både det och så har vi köpt egna dissektionssistrument (vi får inte låna av skolan längre). Så nu börjar det verkligen kännas att jag pluggar till veterinär. Vi har har precis haft delkursen cirkulation och respiration på skolan så vi har lärt oss hur man ska lyssna på hjärtat på djur. Det är egentligen inte så krångligt, men att lyssna när pälsen låter mot membranet och hunden inte vill stå still samtidigt som man ska försöka förstå vad det är man hör, det är inte så lätt. Nu sitter jag i terminal 4 och är på väg upp till Lule och min älskling och Henrik förstås. Jag har tagit med mig stetoskopet så jag ska passa på att öva på Aiko hela helgen, han har ju en stor bröstkorg och lite päls så förhoppningsvis ska det gå bra. Samtidigt får han passa på att öva på att stå still, inte att förakta.

Jag har kommit på att jag verkligen älskar flygplatser, folk som är på väg mot nya mål och ständig rörelse, det är härligt. Dessutom luktar det så gott. Men en sak jag inte gillar det är när det blir förseningar, som idag. När jag äntligen är i tid till flygplatsen är planet försenat, först 30 min nu 45 min. Undrar om SAS har börjat ta efter SJ, hoppas inte det. Men med lite tur så är det medvind på vägen så går det lite fortare. Jag har tänkt utnyttja tiden ombord till att plugga men jag vet inte om jag kommer att lyckas, jag har försökt med det tidigare och jag vet hur det brukar sluta. Men min nya bok har så mycket bilder att den är väldigt rolig att läsa så förhoppningsvis gör den det lite lättare. Nu har jag kommit på en sak jag inte gillar med flygplatser, jobbiga medpassagerare. Som nu till exempel, när jag kom till gaten var det lite folk där varför jag satte mig på en stol och la min jacka på stolen bredvid. Efter ett tag när det har kommit lite mer folk vill en person sätta sig på stolen där jag har min jacka, självklart går det bra men istället för att fråga om den är ledig/be mig ta bort jackan så nästan sätter sig personen på min jacka... Jag flyttade den såklart då men iaf. Jag hade dessutom en blomma på stolen och jag vill ju inte att den ska bli mos men jag hann som tur var rycka undan den innan personens rumpa landade på stolen...

Men nu har det iaf kommit ett plan till gaten och folk går av så förhoppningsvis är vi snart i luften.

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-05 22:23:58

Hej hanna. Det var skojig läsning idag. Hoppas att resan gick bra sen , Nu ska jag lägga mig. skall jobba i morgon oxå. Kram mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela