The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Ny bok och skrubsår

Publicerad 2011-02-03 20:58:38 i Allmänt

Nu har jag kommit på en sak: Det går jättebra att cykla på isiga cykelbanor ända tills det blir för halt. Då hamnar man på marken. Det var precis vad som hände mig idag när jag skulle cykla och hämta en ny skolbok som jag hade beställt.

Det är en jättefin histologibok, den har en massa fina bilder i så förhoppningsvis ska jag bli jätteduktig på att känna igen histologiska preparat. Den 17 mars har vi tenta på det. Det går då till att bi får olika preparat på vävnader och så ska vi titta på det i mikroskopet och säga vad det är för vävnad. Känns lite läskigt men med min nya bok ska jag väl lyckas lära mig lite :-)


Så här ser boken ut:



Till mitt knä då, ja det såg ut så här när jag kom hem:


Nu har jag tvättat rent det och det ser bättre ut, förutom knät slog jag händerna och det andra benet men det blev inga sår av det. Det blir nog bara blåmärken.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-03 21:55:54

Hej Hanna, Tur att du inte slog dig värre. Det såg ut att göra ont idittknä! Kram mamma

Postat av: Karin

Publicerad 2011-02-05 17:05:25

Usch, stackars knä! Har det slutat blöda? kramar

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-02-05 17:39:18

Nja, det har kanske slutat blöda men jag tror det går upp när jag rör på mig mycket.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela