The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Onsdag och halva veckan har gått

Publicerad 2011-02-16 20:58:49 i Allmänt

Veckorna går i en ryslig fart nu och jag börjar känna att tentorna närmar sig med stormsteg. Vi har nu lämnat könsorganen och jobbar med njurarna, det är ett fantastisk organ. Jag undrar verkligen hur allt har utvecklats i kroppen, att vi en gång har varit en cell och nu finns alla dessa fantastiska strukturer i kroppen. Hur har det gått till? Allt är så smart uträknat och kroppen har ett svar på det mesta. Helt otroligt.

Idag har jag pluggat i princip hela dagen, först föreläsningar sedan mikroskopering och till sist hemmastudier. Puh...
Men det är ju så att plugga på heltid, man är aldrig riktigt ledig.

I morgon ska jag på en förhoppningsvis rolig utflykt. En te och kaffe-butik i stan har lakritsvecka och de skulle ha en massa spännande lakrits i affären och jag måste så klart dit och kolla in om de har något som faller mig i smaken. Problemet är ju bara när jag ska äta det, jag undviker ju godis och onyttigheter just nu och det vill jag helst inte bryta men jag känner ändå att jag måste åka dit och köpa något :-)

Jag får väl lägga det i godisskåpet och vänta till jag kan äta det igen...Förhoppnings vis innan sommaren iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela