The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Vårshopping

Publicerad 2011-02-13 20:54:11 i Allmänt

I fredags var jag och Jenny ut och slogs med snöstormen på stan. Vi var och vårshoppade på stan och det var så roligt. Jag hittade jättemycket fina kläder att köpa, så himla roligt, jag har inte handlat kläder på evigheter.

Här kan ni se vad en massa snyggt jag köpte:



Men det roligaste som hände var när vi skulle ta bussen hem från stan. Vi gick till hållplatsen och ställde oss och väntade på bussen. Den är på en lite bredare trottoar. Medan vi stod där kom en person gående och halkade på en isfläck precis framför oss, mitt på trottoaren. Det gick bra, personen halkade inte omkull eller så. Sedan var det likadant för flera personer som gick förbi, ALLA halkade på samma isfläck och det blev så komiskt att vi började skatta åt det. Men sedan började vi tänka på att det vore ju ganska hemskt om någon ramlade på isfläcken och bröt benet eller liknande.


Så då bestämde jag mig för att ställa mig över isfläcken så ingen kunde gå på den, åtminstone under tiden vi stod där. Men då blev det också väldigt komiskt för jag stod ju nu mitt på trottoaren och alla som bara gick förbi var tvungna att gå runt mig, en del tittade lite konstigt men det var ju för deras eget bästa. Men sedan kom det en gubbe med rullator och honom tyckte jag synd om, jag stod mitt i vägen så han fick gå runt, nästa ut på gatan men samtidigt om jag hade flyttat på mig hade han säkert ramlat och det hade ju inte varit bättre.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-14 14:56:42

Hej Hanna, det var ett riktigt äventyr du var med om! Vad roligt att få lite nya vårkläder. Ser framemot att få se dem på Dig. Kram mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela