The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Endokrina organ

Publicerad 2011-01-19 20:52:13 i Skola

Idag var det endokrina organ på schemat för hela slanten. Jag har fått höra en massa om olika hormoner, hur de styrs och vad de gör. Kroppen är verkligen invecklad. Jag har även varit duktig här hemma idag och först tog jag en tupplur efter skolan innan middag, städning och plugg väntade. Så nu sitter jag äntligen vid mitt röjda skrivbord och skriver.

Så här ser det ut när jag sitter i sängen och pluggar på olika hormoner:




Ute har det nu tyvärr blivit kallt igen och jag tror inte så mycket hann smälta under dagen när solen var framme, jag vet inte ens om det blev plusgrader. Jag var ute och sprang i morse också och det var ganska jobbigt idag, jag kände av träningsvärken hela turen och jag kände mig allmänt seg, antagligen eftersom det gick så lätt förra gången. Men jag tog mig runt och ser fram emot fredagen då det är dags att ge sig ut igen. Men jag längtar verkligen till att all is ska försvinna så att man kan springa i skogen också och inte måste förpassa sig till cykelbanan.

I morgon är det dags att träffa getterna igen och jag hoppas att Kefir fortfarande är vid liv. (Jag har inte hört att hon skulle vara sjuk eller så, men vår förra get dog ju.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela