The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Grannarna har fått sällskap

Publicerad 2011-01-13 10:03:00 i Allmänt

Nu har något riktigt äckligt hänt. Våra grannar i korridoren bredvid har fått gäster. Dessa gäster pratar inte, går inte på två ben och är inte människor, det är kackerlackor och mjölbaggar. USCH! Som tur är, är det inte korridoren som vi delar förråd med utan den som ligger på andra sidan väggen som har fått dem. Kan de gå genom väggarna?

Jag känner nu att jag måste städa mitt skafferi, jag är jätterädd att mjölbaggarna på något sätt ska gå genom väggen och komma in i mitt skåp. Jag har massor med varor som jag inte har någon lust att slänga.

Kackerlackorna då, kan de äta sig in till oss? Eller kan du gå genom ventilationen? Är det någon som vet så hör av er!

Jag ska väl kanske tillägga att man håller på att sanera korridoren så de ska förhoppningsvis försvinna.

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2011-01-13 10:35:38

Ställ mjölpåsarna mm i plastpåsar o förslut ordentligt.....

Postat av: Karin

Publicerad 2011-01-13 10:56:47

Ja, alla torrvaror i plastpåsar, och ser du de små mjölbaggarna, ställ sakerna i frysen! Vi hade mjölbaggar på Döbeln, men jag kastade allt sen när jag flyttade. Tyvärr hjälper det ju inte om bara några är noggranna, utan alla måste vara det. Kackerlackorna kan nog sprida sig hur som helst=) Huuva...håll rent och ring anticimex om ni ser något så är det nog lugnt! Dem är ju inte farliga! kramar

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-15 14:37:19

Hej hanna. Det var roligt att gå på stan med dig. Idag har jag köpt 2 par byxor och en tunika. Kramar mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela