The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Historien upprepar sig

Publicerad 2011-01-12 19:56:51 i Allmänt

Nu är det åter igen länge sedan jag skrev på bloggen. Men nu har skolan kommit igång igen och jag har tänkt skriva lite mer regelbundet. Efter ett långt härligt jullov då jag har försökt vila upp mig slutade det naturligtvis med att jag blev förkyld. Förkylningen sitter i sig och jag har börjat tycka att det är lite irriterande att jag är den enda som sitter och hostar på föreläsningarna.

Vi har precis påbörjat en ny kurs, OSF, det står för Organens struktur och funktion. Vi läser just nu om hjärnan och nervsystemet. Det är väldigt intressant och visste ni att en hundhjärna väger ca 70 g (Beagle), en människohjärna ca 1,4 kg medan en häst eller nöts hjärna väger 0,5 kg. Ganska stor skillnad.

Jag vill också passa på att hälsa en extra gång till er i Arvidsjaur som jag inte han träffa när jag var uppe på jullovet, jag var bara där i 4 dagar och jag blev riktigt förkyld och sängliggande efter 2.

Jag har nu precis kommit in efter att jag och Jenny har varit på asis och kollat på lite olika hjärnor. Det var väldigt intressant och vi lyckades ordna lite reda bland alla olika delar i hjärnan. Vi tittade på får- gris- och gethjärna samt inplastad hästhjärna.

Så nu är jag lite trött och har lagt mig och tittat lite på tv samtidigt som jag äter choklad, från Åre Chokladfabrik, som jag fick av mamma på namnsdagen.

God kväll!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-12 20:16:39

Hej Hanna . Kul att du börjat skriva igen.Det låter svårt det där med hjärnor. Nu ska jag titta på auktionssidan. Kram mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela