The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Måndag och nya tag

Publicerad 2011-01-17 20:18:12 i Allmänt

Idag var det då måndag igen. På skolan hade vi en intressant föreläsning om djurens sinnen. Vi fick bl a lära oss att vi människor är kvastfeningar som bestämde oss för att gå upp på land. Vi hade också en föreläsning om smärt och det var lite av en tankeställare för mig, målet med utbildningen är att jag ska lära mig att hjälpa sjuka djur, djur som många gånger har ont men att veta att ett djur har ont och vart är inte det lättaste. Det finns olika typer av smärta och de ska behandlas på lite olika sätt. Men jag har ju 5 år till på mig att fundera på det här.

Idag började också vårterminen och det kändes väldigt hoppfullt. Nu går vi mot sommaren och jag har redan hunnit med en termin och två kurser.

Jag firade intåget mot våren med att ge mig ut och springa för första gången i år. Det var väldigt skönt men väldigt halt. Vi har is nästan överallt så jag fick ta det försiktigt men det smälter nu så jag hoppas att vi inte får någon mer snö nu, jag vill ha sommar och varmt!

Kommentarer

Postat av: Malin J

Publicerad 2011-01-18 10:34:50

Det var trist att missa dig när du var uppe! Vi tänker på dig ofta! Ja du, ju mer man lär sig, ju mer inser man hur lite man vet...smärta och djur... hästar som inte vill visa att de är sjuka och har ont på helt andra ställen än var man tror. Det gör ont i hjärtat när man upptäcker hur det egentligen ligger till... Du kommer att bli en superbra veterinär Hanna! Massor med kramar!

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-01-19 20:44:04

Tack Malin, det värmer att höra!



Kram Hanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela