The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Varma Västerås

Publicerad 2011-06-05 15:38:01 i Allmänt

Igår följde jag och Aiko med mamma och pappa hem till Västerås. Vi är på sommarkollo som jag kallar det då Aiko kan springa lös på tomten och få göra vad han vill. Det gillar han verkligen. Hans favorit är nog att rulla sig, han ser så himla lycklig ut då.

Idag var jag på cykeltur till en hästaffär och på vägen dit gjorde jag världens vurpa. Jag kom cyklande mot en väg med två körfält åt varje håll, med refug för gående och cyklar mellan. Det kom ingen bil från vänster men från höger så jag tänkte bromsa och släppa de framför mig. Men jag hade ganska dålig vinkel på pedalerna så fotbromsen tog inte, då tryckte jag till på handbromsen, van från min cykel att den inte fungerar så bra. Men detta var mammas cykel och det tog tvärstopp och jag flög nästan över styret och ramlade ser mitt på gatan i det tomma körfältet.

Det gick bara bra men folk omkring såg ganska förvånade ut, inklusive mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela