The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

16/5

Publicerad 2011-05-16 08:31:05 i Allmänt

Jaha, då har redan halva maj gått och det är snart sommar. I helgen var jag och Aiko på grönbete hos mamma och pappa. Aiko älskade att kunna vara ute i trädgården och göra vad han fick lust till. Det var härligt att se för även om jag bor väldigt bra med grönytor, skog och fina promenadstigar så kan man ju inte låta honom vara helt lös och bara ströva omkring själv. Speciellt inte med tanke på alla katter som bor i bostadsområdet.

Jag passade på att åka ner på stan i lördags också, det var så kul och jag handlade massor tyckte jag, även om det inte var så mycket när jag väl kom hem. Men det viktigaste var att jag köpte en jättefin klänning att ha på Karins examen. Jag har ju nästan varit på väg att missa den för att jag inte har någon hundvakt till Aiko men nu har jag kommit på vem jag skulle kunna fråga. Problemet har varit att den är efter vår termin slutar så de flesta har hunnit åka hem men de jag har kommit på nu ska vara i Uppsala hela sommaren så jag hoppas de ska vara hemma just den dagen. Jag ska fråga dem nästa gång jag ser dem. Jag hoppas verkligen att de kan, annars måste jag åka fram och tillbaka under dagen, man får inte ha djur i Karins lägenhet. Men det får jag ju naturligtvis göra om de inte kan.

Jag unnade mig att läsa en skönlitterär bok i helgen, vi började ny kurs i torsdags så det fanns inte jättemycket att plugga på. Det var härligt och jag vill åka till biblioteket nu och låna en ny. Men jag vet inte om det är så smart med tanke på skolan.

Vi har nu börjat läsa immunologi, det är ju som ämne väldigt intressant men det verkar vara väldigt mycket ord, förkortningar och utantillkunskap att lära sig. Så man ska nog inte spara allt plugg till veckan innan tentan. Men schemat ser bra ut och vi har bara tre till heldagar under terminen, resten är halvdagar och det är skönt, då hinner man plugga och känna sig ledig på kvällen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-16 14:50:36

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-16 14:53:53

Hej Hanna Jag tyckte det var så roligt i helgen Både att se dig och Aiko. Det var härligt att se när Du och Anders jagade Aiko i trädgården.Kram mamma.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela