The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Det börjar ta sig på lotten

Publicerad 2011-05-29 20:35:09 i Allmänt

Nu har jag planterat det mesta som jag har tänkt odla på min kolonilott, det är bara att hoppas att det tar sig ordentligt. Idag när jag var där planterade jag blomkål, vitkål, majs och bondbönor. Jag satte även några extra sockerärter där de första fröna inte grodde. Min kryddlåda börjar se riktigt fin ut och alla kryddor har tagit sig utom basilika, men det visste jag. Basilika vill ha minst 15 grader dygnet runt och det har det ju inte riktigt varit hela tiden. Men jag har nya frön som jag har satt inomhus i kruka.

Löken ser jättefin ut, där har i princip alla tagit sig och jag har räknat till över 50 st. Även vitlöken ser fin ut. Potatisen har börjat komma upp och jag har planterat jordärtskockor och rabarber.

Jag längtar nästan redan till i höst bara för att få se hur det har blivit då. Men självklart vill jag njuta av sommaren först. Palsternackorna har börjat komma upp och även sallad och rucola men jag tycker att dillen växer dåligt.

Nu har det regna av och till i ett par dagar och de har nu lovat varm väder de kommande dagarna så jag hoppas att det växer ordentligt nu, jag vill se det frodas och bli fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela