The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Näst sista helgen innan sommarlovet

Publicerad 2011-05-21 20:37:27 i Allmänt

Idag var det då lördag igen, den näst sista innan det är sommarlov! Härligt!

Idag har jag pluggat och varit på min kolonilott, jag har rensat bort en massa tistlar och planterat spenat, palsternacka, salladslök, oregano, majs och lite sallad. Det blev mycket finare nu när jag fick det rensat igen och jag hoppas att det ska ge lite utdelning till nästa år, att man håller efter i år. Det som är kvar nu är att rensa bland hallonen. Jag har hittat en massa oregano där också, det är jättekul men det är lite vät mycket. Jag var där nu i kväll och skördade en halv kasse med örter, jag har nu lagt dem på tork så jag ska ha oregano i vinter.

Åh, nu längtar jag tills i höst när man kan göra härliga grytor, mums. Men jag ska passa på att njuta av sommaren först.

I morgon väntar mer plugg och sedan ska jag rensa bland hallonen tänkte jag, jag måste också fixa några pinnar till dem så att de inte knäcks av vinden, några har redan ramlat men de verkar leva fortfarande så jag har stadgat upp dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela