The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Valborg

Publicerad 2011-05-01 21:49:18 i Allmänt

I helgen har det ju varit Valborg och det var väldigt trevligt. Jag började helgen med att tillbringa fredagskvällen på UDS (Universitetsdjursjukhuset). Lugn..Aiko är inte sjuk eller skadad. Jag var där i skolan regi. Jag auskulterade på smådjurskliniken.

Det var väldigt trevligt och jag fick träffa flera patienter och följa med veterinären på undersökning och behandling. Jag får inte gå in på enskilda fall men det var väldigt kul att få komma ut lite på kliniken och se hur man arbetar. Men jag insåg också att jag har väldigt mycket kvar att lära. Det var lite synd, jag hade ju precis börjat känna mig som en riktig veterinär, jag har ju bara 9 terminer plus lite till kvar :-P

Skämt å sido jag kom hem sent och gick direkt i säng med Aiko som sällskap. Han är så mysig på nätterna och  vill sova med mig hela tiden. Så varmt och skönt på kvällen och alldeles för varmt och pigg på morgnarna.

På lördagen var det bara kaos hela dagen för mig. Jag började hemma och höll Aiko sällskap, sedan tänkte jag cykla till affären och köpa sallad och halloumi till grillning. Jag och Aiko cyklade till affären, en lång omväg så Aiko skulle få lite motionen men jag kom iaf dit en kvart innan de öppnade. Stod utanför och väntade och när det var någon minut kvar tills de skulle öppna insåg jag att jag hade glömt plånboken hemma. Så det var bara att cykla hem igen. Men hemma mötte jag Sanna som lovade att hon kunde gå ut med Aiko på lunchen och ge honom mat så jag kunde vara inne i stan lite längre. Men trots det ville jag inte att Aiko skulle vara ensam så länge så jag beslöt mig för att cykla in till stan lite senare. Halvvägs in till stan kom jag på att jag hade glömt bort att lämna dörren olåst hemma så att Sanna kunde komma in till Aiko. Jag orkade inte cykla hem så det var ju bara att planera om dagen och inte stanna så länge inne i centrum.

Men jag hann iaf så lite av forsränningen, fika mod några kompisar på stående fot, handla sallad (japp, jag glömde halloumin), titta på när Karin fick stipendium av V-Dala Nation och sedan cykla hem till Aiko.

På em/kvällen gillade jag med några kompisar, det var väldigt trevligt och gick utan större missöden :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela