The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Internetshopping

Publicerad 2011-11-02 08:23:00 i Allmänt

Jag har insett att det är väldigt roligt att nätshoppa! Tidigare har jag varit ganska negativt inställd till det och bara handlat sånt som jag har provat innan/vet vad jag får typ en extern hårddisk eller så. Men nu har jag tagit ett steg till, jag har börjat handla kläder och skor. Det är ju jättekul!

Först är det roligt när man letar, sedan när man beställer och så är det spänningen innan paketet kommer och slutligen får man prova det. Det är ju jättekul, ända tills det går åt pipan. Eftersom jag ska på en stor fest om två veckor behövde jag en långklänning. Sagt och gjort, jag letade på nätet och hittade en jag gillade. Det här med storlek var knepigt men jag måttade en klänning som sitter bra och beställde. Samtidigt kom jag på att jag bara måste ha ett par nya skor till klänningen, för jag hade ju inga som passade (ni vet så där som bara tjejer kan göra, alltid behov av nya skor, hihi...) jag visste i huvudet hur jag ville att de skulle se ut, typ ett par högklackade gladiatorsandaler. Jag letade igenom alla skosajter jag hittade och slutligen hittade jag de jag ville ha. Toppen!

Jag beställde även dem och hoppades att storleken skulle vara rätt. Två dagar senare kunde jag hämta skorna på posten. Jag provade dem och storleken var bra utom att de var för breda. Så de passade inte alls. Det var bara att packa in dem i kartongen igen och skicka tillbaka dem.

Dagen efter kom äntligen klänningen, jag var spänd av förväntan om den skulle passa. Det gjorde den minsann, jippe. Men den var trasig redan innan jag hade fått på mig den. Det var inte kul...Så efter kontakt med kundtjänst fick jag skicka tillbaka den för att få en ny.

Så nu sitter jag och väntar på att få tillbaka pengarna för skorna och vänta på den nya klänningen. Jag hoppas verkligen att den är hel. Den är så snygg och jag vill så gärna ha den!

Så slutsatsen är, ska ni närhandla, se till att det går lätt och billigt att skicka tillbaka grejerna om de inte passar, det är väldigt lätt att spontanhandla och man har ingen aning och passform eller kvalité. Jag kommer iaf tänka en extra gång innan jag beställer något nytt från internet. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela