The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Phlugan

Publicerad 2011-11-13 19:44:06 i Allmänt

Igår var jag på den knasigaste, roligaste, galnaste och tokigaste fest jag någonsinn varit på. Det var ju den omskrivna Phlugan då, festernas fest. Vi började strax innan 16 med lite förfest tillsammans hos Jenny, det var jag, Emelie, Lovisa, Camilla, Frida och så Jenny förstås.


Lovisa, Camilla och Frida

Jag men något suddigt :-)

Vi gick sedan gemensamt ner till ULS kåren och lämnade ytterkläderna innan det var dags för mingel och fördrink vid 1630. Efter en stunds mingel var det dags för spex och utdelning av utmärkelser. Spexet var helt ok tycker jag, inte det bästa jag sett men jag underhölls av det :-) Utdelningen av utmärkelser var en halvt gravallvarlig halvt galen tillställning men väldigt roligt. Folk dubbades till Darrockor, Pampar och Pamparnas Pamp. Underbart!

Jag vid minglet, en veterinär i bakgrunden, känd från tv!

Detta tog ett par timmar och sedan var det dags för middagen. Det blev snittar, snapsar, förrätt, sherry, huvudrätt, portvin, cider, vin och efterrätt med te och punch. Kort sagt massor av gott att äta och dricka. Under middagen spelade tre lileband så mitt i maten började helt sonika gästerna att dansa på dansgolvet framför scenen. Detta vid inte mindre än tre tillfällen under kvällen. I övrigt var det allsång, snapsvisor, klassånger och självklart Livet leker som sjöngs. Färdiga veterinärer kom och minglade med oss och de hade precis lika roligt på dansgolvet som vi, om inte ännu roligare.

Bordet!

Suddig men jag tror budskapet går fram. Detta är alltså spontan dans mitt under middagen. Helt underbart!

Ett av banden, medelåldern lite högre än i vår klass...

Detta gjorde att middagen tog ganska lång tid men utan att man egentligen tänkte på det, jag tror att vi åt efterrätten någon gång runt tolvslaget :-)

Efter middagen blev det dans på ULS kåren med härliga gamla dängare på dansgolvet och trevligt sällskap i baren. Självklart fanns där också nattamat i form av pizza! Jag hade så himla roligt hela kvällen och jag är så glad att jag bestämde mig för att gå. Jag längtar redan till nästa Phlugan om två år!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-11-14 13:51:09

Härlig fest! Jag läste Goatroom ovanför den kända veterinären, hade ju kanske inte varit så konstigt... Kram på dig! Ps. Du vet väl att Oskar har köpt Graffe :D och Noppan är såld till Lycksele? Nu är vi ponnymammor lite ponnylösa... :-(. Men jag har ridit Sacke för Nizar i helgen, jag säger bara "herregud"!!! Så häftigt och kul!

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-11-15 11:17:42

Haha! Jo ett Goatroom vore inte förvånande :-) Japp, jag hade räknat ut att Graffe fått en ny ryttare, va kul att han inte behövde flytta så långt. Stackars er då som inte har några ponnier längre, det är inte läge för att övergå till häst nu då? :-P Åh, vad härligt att rida kurs, det vill jag med! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela