The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Sista november

Publicerad 2011-11-30 11:41:15 i Allmänt

Jaha då var även november snart slut och vi går in i årets sista månad. Den här hösten har gått så himla fort och nu är det snart jul. Härligt. Idag är den första dagen på hela terminen som vi är lediga på utan att ha något att plugga. Vi skrev immunologitentan igår och skulle ha börjat med patologi idag. Man vår föreläsare är på konferens så vi fick vara lediga. Helt underbart! Man vet nästan inte vad man ska ta sig till med så mycket fritid. Men det löste sig fort på något konstigt sätt, herregud när ska man få vila???

Jag började med att ta sovmorgon till...ja jag vaknade av mig själv strax före 7 och kunde inte somna om så det var bara att gå upp. Åt frukost, och åkte till affären. Handlade och var hemma igen strax efter nio. Då pratade jag ett tag med mina korridorsgrannar Linda och Lena innan jag började baka lite. Samtidigt kokar jag nu gröt medan jag väntar på att jag ska få äta lunch.

Klockan 14 idag är det klädbytardag på ULS kåren som jag ska besöka och sedan klockan 16 är det städdag på kåren. Efter det är det möte med jaktklubben innan jag ska till Karin på Bonde söker fru-kväll. Så ja, det var min fullbokade dag. Jag hade även tänkt följa med Jenny ner på stan men det blev lite tajt mellan grötkokandet och klädbytet, det är ju bara ca 2 h trots allt.

Dagens bild får ju naturligtvis vara på grötkokandet som sprider en härligt julig doft i huset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela