The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Veterinärmötet

Publicerad 2011-11-10 22:16:18 i Allmänt

Idag har jag först haft parasitföreläsningar på förmiddagen. Idag handlade det om profylax och behandling av olika parasiter. Det var kul att få höra något som man känner att man verkligen kan översätta till verkligheten och ha nytt av. Vid tolv slutade föreläsningarna och då åkte vi ner och gick på mässan som är i samband med veterinärmötet. Veterinärmötet är två dagar varje år då veterinärkåren samlas och det är mässa och föreläsningar och så. Vi veterinärstudenter får gå gratis så självklart tar vi en runda.

Jag fick en massa saker vissa mer onödiga än andra, allt från plåster till stressbollar, från varmkorv till energidryck och vatten till godis och överstrykningspennor i form av sprutor.

Efter mässan åkte jag hem och pluggade och åt lunch ett tag innan Jag och Jenny cyklade ner på stan och tog en kort runda där på väg till ett hotell där vi gick på foderföreläsning med mat som vi var bjudna på av ett hundfoderföretag.

Det var väldigt trevligt att få komma bort en stund och bara prata en massa med kompisarna (vi mötte upp några fler där). Så härligt att inte bara sitta vid böckerna hela dagarna.

I morgon väntar de sista föreläsningarna innan tentan som vi har på onsdag. Jag ska också hinna med att sälja fika för kåren på mässan, plugga, prova klänningen inför lördagens fest och göra en provuppsättning av håret. Jag har en liten förhoppning om att baka också. Vi får väl se imorgon hur mycket jag hann...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-11 08:30:12

hej Hanna . det var ett tag sen jag läste din blogg. Det har hänt massor det var jätekul att läsa. kramar mamma.

Postat av: Marie

Publicerad 2011-11-11 16:47:26

Peppad inför imorgon?

Har införskaffat skor men smycken är fortfarande ett gissel :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela