The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Firande i dagarna tre

Publicerad 2011-10-02 20:55:04 i Allmänt

I fredag var det min födelsedag och det firades men fika med mina kompisar. Det var jättekul att så många kom och som tur var räckte det jag hade bakat. Alla var så gulliga och jag fick jättefina presenter fast jag inte ville ha något.

Igår var det dags för NVM - Nordiska Veterinärmästerskapen, det är en tävling mellan veterinärer i Sverige, Finland och Norge. I år gick den av stapeln här i Sverige och hela dagen på lördagen tävlades det i diverse friidrottsgrenar på Studenternas IP i Uppsala. Jag var självklart där men som hejarklack. Det gick bra för svenskarna och vi vann!! Antagligen för att vi var så duktiga och hejade fram dem.

Arenan


Höjdhopp


Efter att jag, Jenny, Frida, Camilla och Louice hade tittat på några grenar valde vi att bryta upp. Det var nämligen öppet hus på UDS - Universitetsdjursjukhuset och jag och Jenny åkte dit och kollade runt lite. Vi fick bland annat lite bra tips om bandage, både på hund och häst.

På kvällen var det sedan dags för NVM-sittning och jag och Jenny var givetvis där. Det var fest med finnar och norrmän och det var väldigt trevligt. Det blev en blandning av engelska, svenska , norska och finska. En spännande blandning.

Idag var det så dags att fira med familjen och jag hade bjudit in till middag. Jag började laga mat och fixa redan klockan 7 i morse och efter några timmars fix och med hjälp av mamma serverades det trerätters middag vid 14. Det blev soppa på jordärtskockor till förrätt. Det var första gången jag åt jordärtskockor och jag kan varmt rekomendera dem. Det var jättegott och jag hade odlat dem själv på lotten så då blev det ju ännu godare :-) tyvärr kunde inte hela familjen komma men jag hade väldigt trevligt med mamma, Karin och Anders iaf.

Mamma med en del av efterrätten. (ursäkta att bilden är på fel håll men bloggen krånglar lite)


Nu ikväll har jag hunnit träna lite, jag och Jenny tränade längdhopp. Vi blev så inspirerade igår och det var väldigt roligt men nu i efterhand undrar jag om det var en så bra idé. Men fot som jag stukade i somras har börjat göra väldigt ont igen men jag hoppas att det ska vara bättre i morgon när jag vaknar. Jag har även pluggat lite men nu tänkte jag bara ta det lugnt tills jag ska sova och njuta av helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela