The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Utredningen fortsätter

Publicerad 2011-10-07 08:28:39 i Allmänt

Igår fortsatte jag mina undersökningar av de okända proverna och jag har lyckats identifiera bakterien som orsakade sjukdom hos fölet. Jag har satt ett test över natten till idag för att få det verifierat. Så det är lite spännande, jag hoppas att det faller ut som jag vill, annars vet jag inte hur jag ska göra :-) Även den andra bakterien är identifierad men det är samma ska där. Jag läste av en sockerrörsjäsning igår men eftersom det kan vara långsamtväxande bakterier i inkuberade jag den till idag också för att se om det blivit någon förändring (vilket jag inte hoppas på).

Annars gjorde jag inte så mycket igår när jag kom hem, jag hade sån huvudvärk att det fick bli en kort promenad till lotten, sova eftermiddag och gå igenom en föreläsning. Sedan vilade jag mest.

Idag blir det födelsedagskalas hos syrran och så tänkte jag åka förbi en affär och köpa marktäckväv som jag ska lägga ut runt mina hallon. Då slipper jag förhoppningsvis rensa ogräs där nästa år. :-)

Jag är också sugen på att ta upp mer potatis och jordärtskockor men jag måste ju hinna äta upp dem också och just nu har jag flera kilo potatis i skåpen så det finns lite att äta först.

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela