The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Helgens aktiviteter

Publicerad 2011-09-04 20:37:45 i Allmänt

Helgen började bra med lite shoppande på stan i fredags. Jag köpte en svampbok inför höstens aktiviteter. Jag och Jenny träffade Karin och middag på Värmlands nation. Det var gott och mycket trevligt. Sedan cyklade vi hem ganska tidigt, jag var väl hemma vid ca nio och jag somnade framför tvn strax efter 22.

Vaknade igen vid halv två och insåg att det var dags att borsta tänderna och lägga sig i sängen på riktigt. I lördags var jag väldigt trött men jag orkade cykla och handla för att sedan baka en drömrulltårta. Vid 14 gick jag på en föreläsning om hästens hälsa anordnad av SVA. Den var ganska intressant men lite basic. Efter det kom Karin och Anders och jag lagade mat till dem och bjöd på fika, drömrulltårtan och hemgjord citronsaft.

På kvällen tog jag det lugnt, jag, Jenny och Emelie spelade lite spel och hade det trevligt innan det var läggdags.

Idag började jag med att åka ut i svampskogen och jag hittade massor med svamp, inga kantareller men massor med narrkantareller (värdelösa) och en del soppar. Jag plockade några soppar och även om mycket var maskätet lyckades jag få ihop lite som nu ligger på tork. Sedan har jag planterat om hallonbuskar på lotten och rensat ogräs och skördat squash. På em grillade vi och det var så gott. Vi har så varmt här nere att vi satt ute i bara ett linne och myste. Till efterrätt blev det inlagda plommon med vispgrädde, mums!

Sedan har jag faktiskt varit lite duktig också och pluggat lite och varit ute och sprungit några km. Foten gjorde sig påmind men inte värre än att jag kunde fortsätta springa. Hoppas det går över snart för jag börjar bli sugen på att springa lite längre rundor.

Nu ska jag förbereda mig inför laborationen vi ska ha imorgon och sedan tror jag att jag ska städa lite/titta på tv. Det är praktiskt att inte bo så stort, då kan man göra flera saker samtidigt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela