The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Hösten är här

Publicerad 2011-09-11 21:46:12 i Allmänt

Ja, nu har det nog blivit höst på riktigt. Regnet vräker ned och det har blåst hela dagen. Svamparna dyker upp överallt och bladen har börjat ramla ner från träden. Grönsakerna är redo att skördas och mamma och pappa kommer med leverans av äpplen, plommon, päron och äppelmos. Samtidigt har studierna börjat och det är ju ett garanterat tecken på att hösten är här.

Jag gillar hösten men jag tycker nog att vi skulle få kunna ha varmt ett tag till. Det känns liksom som vi hinner med hösten ändå. Nu har jag börjat tända ljus på kvällen när jag sitter inne och tittar på tv eller pluggar. Det är hur mysigt som helst. Man får börja ha på sig härliga koftor och dricka te och varm choklad.

Men jag gillar inte att det ska regna så mycket, lite lagom på kvällen när man ändå ska vara inne är helt ok. Men det är inte kul när man ska vara ute och det bara regnar och regnar. Nej jag vill ha en höst med lätt frost på nätterna, fina färger i träden och strålande sol på dagarna. Om jag fick bestämma skulle vi bara ha det på hösten!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-14 21:45:16

hej hanna Kul att läsa igen.Kramar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela