The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Long time no see

Publicerad 2011-09-19 09:11:17 i Allmänt

Ja, då har det hänt igen. Jag är som vanligt dålig på att uppdatera och jag kan nog inte komma på en enda andledning till varför. Men men nu skriver jag igen. Idag har vi tenta och jag ska snart göra mig klar och bege mig dit. Vi skriver tenta i viriologi. Virrigt värre! Massor med virus, deras familjer och egenskaper. Men jag har tittat på några gamla tentor och enligt dem varkar det mest vara baskunskaper så det borde gå bra.

I morgon börjar vi med nästa delkurs som är bakteriologi, den har jag fått tips om att den är väldigt detaljerad så där har jag tänkt plugga ordentligt från början och inte skjuta upp det som jag har gjort nu. Det känns också så skönt att få vara ledig på helgerna och det kan man ju faktiskt vara om man bara pluggar ordentligt på kvällarna. Hellre det än att sitta och plugga hela hela helgen - helt klart!

I em ska jag försöka ta upp lite potatis ur landet innan den fryser sönder om det kommer någon nattfrost. Jag ska även försöka rensa lite ogräs men vi får se hur vädret utvecklar sig, just nu regnar det ute och då är det väl inte så där jättekul att vara i landet.

Men just nu längtar jag bara till på fredag. Då åker jag upp till Arvidsjaur och får träffa alla mina vänner där!! Det blir fest och hopptävling på klubben. så himla skoj. Men allra bäst är såklart att jag ska träffa Henrik. Det var på fredag 6 veckor sedan sist och det känns alldels förlänge. Den som väntar på något gott väntar alltid förlänge!

Igår kväll kom jag på mig själv att sitta och titta i en receptbok för julgodis. Tänk att det snart är jul! Det är så mycket man ska hinna med innan dess. Jag är så sugen på att göra en massa gott julgodis men jag vet inte om jag hinner det. Vi har sista tentan precis innan jul och då känner man sig kanske inte så motiverad att göra en massa godis. Men jag ska iaf göra favoriten från förra året. Fransk Nougat! Det var ljuvligt.

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-09-20 19:07:54

Det är ju när man tentapluggar man har mest motivation till bakning! Du ska se att det blir julbak som aldrig förr ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela