The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Fettisdagen

Publicerad 2012-02-21 20:47:41 i Allmänt

Idag var det då dags för semlan, årets första och sista!

Jag jobbade på Fiq idag och vi hade massor med kunder, det var jätteroligt! Vi gjorde massor av olika typer av semlor, vanliga, med vaniljkräm, med sylt och kombinationer av dessa. Efter att jag hade jobbat klart kom brorsan och jag, han, Carolina och Emelie fikade tillsammans. Jag var även förbi PR-skrubben och köpte ett par nya mjukisbyxor i mindre storlek än mina gamla. De har blivit förstor i takt med att jag har krymp :-)

Så var det det hr med semlan, jag har ju via tidningarna förstått att man egentligen skulle ha ätit semlor fram till idag, enligt den kristna tron, och från och med askonsdagen i morgon fasta. Det har jag och Carolina bestämt oss för att göra. Vi ska avstå godis, glass, chips, popcorn, kakor osv fram till påskafton. Det blir 7 veckor! Enligt kristendomen och om jag har förstått det rätt är söndagar undantagna varför vi bestämde oss för att vi får äta någon litet max 1 dag i veckan om vi vill. T ex om vi jobbar på Fiq eller har gäster. Men vi får INTE frossa i sötsaker!

Det ska bli spännande och jag är övertygad om att vi kommer klara det men att det kanske blir svårt vissa dagar. För att rikigt förbereda mig åt jag upp den sista glassen jag hade i frysen. Jag har varit så irriterad på den eftersom det har varit en liten klick glass kvar i en stor burk. Men nu är den borta och jag har fått lite mer plats i frysen också. Nu kommer ingen mer glass in där inte!


Önska mig lycka till och håll tummarna för att jag ska klara det :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela