The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

Lite träningsvärk

Publicerad 2012-02-01 09:39:25 i Träning

Idag har jag lite träningsvärk, och det med all rätt. Men jag har faktiskt inte så ont som jag trodde jag skulle ha.

I förrgår när jag skulle ut och springa kände jag mig ovanligt pigg efter att ha vilat ett par dagar. Normalt sett brukar jag springa ett varv på min runda, det är knappt 5 km och jag brukar springa det på ungeför en halvtimme. Det tycker jag känns bra så här i början. Men jag har längtat efter att springa två varv för att nästan springa en mil och känna att jag kan genomföra det och att jag orkar. Så i förrgår kände jag mig som skrivet ganska pigg och efter halva sträckan ungefär kände jag att ja, nu är det nog dags att ta den där extra rundan.

Första varvet gick på 32 min när jag fortsatte in på mitt andra varv, även det kändes bra och jag tyckte fortfarande jag var pigg. Då väcktes en ny tanke i mitt huvud, "tänk om jag skulle ta tre varv..." jag förstod att det skulle bli jobbigt men samtidigt skulle jag bli väldigt stolt om jag orkade det. Va fan tänkte jag, jag har tid och i värsta fall får jag väl gå sista biten. När jag startade tredje varvet kände jag mig ganska trött men samtidigt kände jag att jag kunde hålla ett högre tempo och ändå få det att rulla på. Så jag sprang hela rundan, jag orkade inte spurta lika mycket sista biten men jag sprang hela vägen. Andra varvet tog 30 min och sista bara 28 min. Nytt rekord!! Det kändes helt fantastiskt när jag kom i mål efter att ha sprungit 13,7 km. Jippi!!

Nu längtar jag efter att komma ut ikväll och springa igen men jag hoppas att det inte ska bli så kallt ikväll. Samtidigt har en ny tanke börjat spira, tänk om jag skulle kunna springa en halvmara innan sommarlovet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela