The Flying Vet

En historia om en veterinärstuderandes underbara värld!

24/6

Publicerad 2012-06-24 15:53:50 i Allmänt

JAAAA! Jag har nu fått tillbaka de sista tentorna som vi skrev precis innan sommarlovet. Jag hade klarat alla tre, trots att jag vet att en inte gått så bra. Jag vet dock inte hur nära gränsen jag var. Men det spelar ju ingen roll. Nu är jag klar med årskurs 2! Det känns extra bra då jag inte är hemma i höst när omtentan var.
 
Så vad händer nu? Jag har friat midsommar med Henrik och hundarna i långtjärn, men vi firade kanske inte så mycket egentligen. Det blev jobb med sågning och eldning och så rev jag inredning och innerväggar i gamla stugan. Men jag hann även men att plocka sju sorters blommor som jag satte i en vas, gå ett spår med Aiko (ca 515 m långt, gick galant) och äta smörgåstårta till lunch. Grillad oxfilé blev det till middag i strålande solsken på bron, det var inte helt fel det med.
 
Igår åkte vi till stranden och jag, Aiko och Cyra badade. Det gick väldigt bra, det var varmt och skönt i vattnet och Aiko och Cyra tyckte det var riktigt roligt. Cyra verkar verkligen ha fattat tycke för vatten, det är skoj. Vi övade på att simma och det gick riktigt bra även om hon ville klänga lite först. Det var även väldigt kul att gräva i sanden tyckte Cyra, det var hennes första gång på stranden, så nu ser vi fram emot många fler hålor i marken :-)
 
Även igår gick jag ett släpspår med Aiko, det var inte så lång (ca 250 - 300 m) men på en torr tallhed så det var ganska svårt men även detta gick bra. Han gick först förbi målet med klöven men upptäckte det och nosade sig tillbaka! Det känns riktigt bra inför höstens älgjakt att spåren går så bra om vi skulle behöva göra eftersök, så vet vi att vi har övat ordentligt.
 
Idag har vi mest tagit det lugnt, det är jättevarmt i solen så vi har gått på lugna promenader och haft passivitetsträning på en parkbänk vi sjön. 
 
Vi tog lite bilder igår man jag har inte hunnit lägga in dem i datorn, så de kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela